Jak skutecznie ograniczyć słodycze

Światowa Organizacja Zdrowia i wzywa wszystkie kraje do zmniejszenia spożycia cukrów zarówno przez dorosłychm jak i dzieci. Who zaleca zmniejszenie spożycia cukru do 10% całkowitej wartości energetycznej diety. Może to znacznie zmniejszyć ryzyko nadwagi i próchnicy. Eksperci zauważają trafnie, że zmniejszenie spożycia cukru do maksymalnie 5% dziennej wartości kalorycznej przyniesie dodatkowe, długofalowe korzyści zdrowotne.

Pracujący przy biurku, przeciętny trzydziestoletni mężczyzna o wzroście 180 cm i wadze 70 kg powinien więc jeść nie więcej niż 60 g cukru dziennie. Obecnie, według dostępnych statystyk, przeciętny Europejczyk spożywa nawet 39 kg cukru rocznie, co stanowi około 109 g cukru dziennie. To stanowczo za dużo. Należy pamiętać, że wliczają się w to nie tylko Słodycze, czyli produkt wysokiej jakości w niskiej cenie! , ale też produkty spożywcze zawierające cukier. 

Jak ograniczyć słodycze w swojej diecie? Praktyczne porady 

1. Dodaj złożone węglowodany do swojej codziennej diety. Słodycze bardzo szybko rozkładają się w organizmie na cukry proste. Zmuszają Cię więc do poszukiwania nowych źródeł energii. Porcja odpowiednich zbóż ostatecznie przekształca się również w cukry proste. Proces ten jednak znacznie się wydłuży, dlatego zachowasz sytość na dłuższy czas i nie będziesz mieć takiej ochoty na słodycze. 

2. Stopniowo zmniejszaj spożycie cukru, zamiast odstawiać go nagle. Zamiast trzech łyżeczek cukru, zacznij wrzucać do herbaty dwie, a po jakimś czasie jedną. Powstrzymaj się od sięgania po drugi cukierek, postaraj się zjeść jeden. Ciasto z kolei podziel na pół i oddaj bliskim drugą połowę. Będziesz nadal cieszyć się słodyczami, ale w tym sposób zjesz o połowę mniej cukru. Nie chodzi przecież o całkowite wyeliminowanie, a ograniczenie nadmiaru.

3. Spraw, aby spożycie słodyczy przynosiło Ci prawdziwą radość. Nie jedz lodów w biegu, a cukierków i ciastek przy komputerze. W ten sposób nie czerpiesz z tego pełnej przyjemności, gdy jedząc je uważnie. Dlatego możesz zjeść nawet o połowę mniej cukru.

4. Porzuć rytuały związane z ciągłym jedzeniem słodyczy Na przykład popołudniowa herbata z kolegami z toną słodyczy, ciasto w bufecie w pracy itp. Zastąp pochłanianie słodyczy czymś niezwiązanym z nimi. co też Ci smakuje. 

5. Nie nagradzaj się słodyczami, znajdź inny sposób na nagrodę. Tworzy to w efekcie bardzo niezdrowe połączenie. Najpierw kończysz ważny projekt, a następnie kupujesz czekoladę. Potem zaczynasz jeść ciasta w chwilach stresu, ponieważ słodycze kojarzą ci się z sukcesem, radością i czymś przyjemnym. Zachęć się do czegoś innego lub odłóż te pieniądze, które zamierzałeś wydać na słodycze, do skarbonki.